در آستانه سالروز تولد شهید مدافع حرم، عباس دانشگر؛ تعدادی از مسئولین استان و شهر سمنان از خانواده این شهید عزیز دیدار کردند.

مشروح خبر 

سردار دامغانی در این دیدار فرمودند : شاخصه‌های خاص شهید عباس دانشگر این ظرفیت را دارد که در فراتر از مرزهای استان به آن پرداخته شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در دیدار با خانواده شهید عباس دانشگر با اعلام این مطلب که همه‌ساله یکی از شهدا به عنوان شهید شاخص استان سمنان مطرح می‌شود اظهار داشت: سازمان بسیج، امسال با توجه به ویژگی‌های شهید عباس دانشگر، این شهید را به عنوان شهید شاخص استان سمنان انتخاب کرده است؛ از طرفی شهیده «صدیقه رودباری»، از شهدای استان سمنان  نیز به عنوان شهیده شاخص کشوری بسیج جامعه زنان کشور معرفی شده است.

سردار حمید دامغانی با تأکید بر ضرورت عمل به سیره شهدا و توجه به وصیت‌نامه‌های این شهدا گفت: شاخصه‌های خاص شهید دانشگر این ظرفیت را دارد که در فراتر از مرزهای استان به آن پرداخته شود؛ این شهید یکی از مصادیق «جوان مومن انقلابی» است.

سردار دامغانی در ادامه نکاتی که شهید دانشگر به عنوان اعمال روزانه در دفتر یادداشت خود نگاشته است را «نوشته‌ای ماندگار» توصیف کرد و گفت: یادداشت‌های این شهید والامقام، نشان می‌دهد که ایشان در سن جوانی برای تقویت ایمان و محاسبه نفس، برنامه‌ریزی داشته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) با بیان این که خانواده شهید دانشگر همواره در عرصه‌های جهادی نقش ایفا کرده‌اند و منشأ اثر بوده‌اند گفت: شهید عباس دانشگر در دامان چنین خانواده‌ای پرورش یافته است و بی‌شک تأثیر تربیت خانواده را می‌توان در مشی این شهید مشاهده کرد.

حاج مومن دانشگر، پدر شهید نیز در سخنانی با تأکید بر این که اعتقاد قلبی من این است که همه شهدای عزیز ایران، شاخص هستند اظهار داشت: تردیدی نیست که هریک از شهدا، از امتحانات دشوار الهی سربلند بیرون آمده‌اند و چه بسا نام برخی شهدا کم‌تر در میان باشد اما درجات آنان در درگاه الهی بسیار عالی باشد.

پدر شهید عباس دانشگر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر نهادهای فرهنگی استان به سیره شهدا شد و از شهردار سمنان که از حاضران در این دیدار بود درخواست کرد اقدامات ماندگارتری برای معرفی شهدا در سطح شهر انجام دهد.

شهید عباس دانشگر فرزندِ هجدهمین روز از اردیبهشت‌ماه سال 1372 است و در بیست و سومین بهار از زندگی‌اش، در بیستم خردادماه سال 1395 در حلب سوریه به شهادت رسید.

 به نقل از خبرگزاری مرآت